عرقیات گیاهی اصل کم آبی جهان را برطرف کرد

حتمالاً نام عرقیات گیاهی اصل را شنیده اید این ماده به طور گسترده برای بهبود شرایط رشد محصولات خاص و تولید محصولات بهتر استفاده می شود. این یک راه بسیار کاربردی، ساده، طبیعی و اقتصادی برای رفع نیازهای خاص گیاه مانند کوددهی است.

برای اینکه بتوانید کاربردهای عصاره گیاه را بهتر درک کنید در این مقاله توضیح خواهیم داد چیست، چه کاربردی دارد، چگونه به دست می آید و معمولاً از چه گیاهانی برای تهیه آن استفاده می شود. همچنین می تواند برای باغچه خانه بسیار مفید باشد.

اول از همه، شایان ذکر است که عصاره گیاهی چیست اساساً ترکیبی است که از مواد فعال بیولوژیکی ایجاد می شود. این مواد با استفاده از یک حلال (مانند آب یا الکل) و فرآیند استخراج مناسب از بافت های گیاهی استخراج می شوند. نمونه ای از این فرآیند تزریق است.

باید گفت که مواد به دست آمده از گیاه هم به فرآیند مورد استفاده و هم به حلال مورد استفاده بستگی دارد. به عنوان مثال، تمام این عناصر را می توان از پرتقال تلخ به روش های مختلف به دست آورد، دکانول، دیوسمین، اریوسیترین، هسپریدین، لیمونن، لینالول، نئوهسپریدین، نارینگین، ناریروتین، نوبیلتین، پونسیرین، رویفولین، روتین، سیننستین، تارینگین یا ویولاکسانتین است.

عرقیات

بنابراین می توان گفت که عصاره گیاهی فرآورده ای است که از استخراج مواد مختلف از قسمت های خاصی از یک گیاه به دست می آید. گاهی اوقات، مواد به‌دست‌آمده با یکدیگر مخلوط می‌شوند تا اثری بهتر حاصل شود.

عصاره ها چه فوایدی دارند برای درک فوایدی که عصاره های گیاهی دارند، ابتدا باید سه کاربرد اصلی آن را در کشاورزی بدانیم کنترل آفات یکی از بزرگترین مشکلات در کشت محصولات آفات است این مهاجمان کوچک به محصولات زراعی آسیب می رسانند.

و باعث بیماری می شوند. برخی از عصاره های گیاهی با عمل به عنوان یک دافع طبیعی به کنترل و جلوگیری از آفات کمک می کنند مبارزه با بیماری ها: یکی دیگر از مشکلات بسیار رایج و آزاردهنده در کشاورزی، آسیب شناسی گیاهی، یعنی بیماری های گیاهی است.

بیشتر آنها توسط قارچ ایجاد می شوند و ظاهر آنها مورد علاقه آفات است برخی از عصاره های گیاهی توانایی مبارزه با انواع قارچ ها را به روشی سازگار با محیط زیست دارند تقویت محصولات در نهایت، باید استفاده از عصاره های گیاهی برای تقویت محصولات در قالب کود را برجسته کنیم.

این باعث می شود که در برابر آسیب مقاوم تر شده و تولید آنها افزایش یابد. بنابراین، یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از گیاهان در برابر آفات و بیماری ها است.