ظروف یکبار مصرف برای ژله موجب مرگ دلفین های جزیره کیش شدند

استفاده از پلاستیک به اکوسیستم ما آسیب می رساند. هیچ گونه ای بر روی زمین آنقدر برکت ندارد که بتواند از اثرات مضر آلودگی پلاستیک در امان بماند.

حتی در کارد و چنگال مردم جایگزین بشقاب های پلاستیکی، لیوان های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف برای ژله را پیدا کرده اند.

خواه یک گردهمایی کوچک، جشن غسل تعمید، جشن عروسی یا مهمانی های دیگر، مردم جایگزین کارد و چنگال پلاستیکی را انتخاب می کنند.

چه انسان باشند، چه حیوان یا گونه های دریایی، پلاستیک به همه آسیب رسانده است. بنابراین برای کاهش این پدیده، اکنون جهان به جای استفاده از مواد پلاستیکی، به دنبال ابزارهای جایگزین است.

امروزه مردم بیشتر از آسیب های ناشی از آلودگی پلاستیکی آگاه شده اند. به همین دلیل است که آنها به سمت کارد و چنگال یکبارمصرف حرکت می کنند.

دلیل اصلی این است که مردم دوست دارند از بشقاب ها و لیوان های یکبار مصرف به جای پلاستیکی استفاده کنند. در اینجا ما برخی از اثرات نامطلوب استفاده از قاشق و چنگال پلاستیکی و مزایای استفاده از قاشق و چنگال یکبار مصرف را مورد بحث قرار داده ایم.

ظروف

اثرات مضر استفاده از پلاستیک

  • افزایش درصد ردپای کربن بالا

بشقاب های پلاستیکی و لیوان های پلاستیکی و همچنین سایر کارد و چنگال های پلاستیکی، به شدت مسئول افزایش ردپای کربن هستند.

ساخت این اقلام ترکیبات شیمیایی سمی بسیار مضر کربن و سایر عناصر تخریب کننده محیط را در جو آزاد می کند.

با توجه به این روش ها، ترکیبات کربن آزاد شده با سایر گازهای گلخانه ای مضر ترکیب شده و متان و سایر گازها را تشکیل می دهند. این گازهای حاصل برای محیط زیست بسیار مضر هستند.

  • بهره برداری از محیط زیست

ساخت بشقاب های پلاستیکی، لیوان های پلاستیکی و سایر اقلام پلاستیکی شامل استفاده از مواد شیمیایی مضر است.

این مواد شیمیایی شامل نام هایی مانند وینیل کلرید، بنزن، سرطان زا و نوروتوکسیک هستند. این مواد شیمیایی اثرات نامطلوبی بر محیط زیست دارند.
پس از استفاده از محصولات پلاستیکی، آنها به عنوان زباله در نظر گرفته می شوند.

به همین دلیل برخی افراد سعی می کنند آنها را بسوزانند. این همچنین باعث افزایش سمیت در محیط می شود. این مواد شیمیایی مضر که پس از احتراق مواد پلاستیکی آزاد می شوند می توانند آسیب جدی به جو وارد کنند.