با ظروف مینا کاری روی مس می توانید اقامت در دبی داشتبه باشید

ظروف مینا کاری روی مس ساخته شده از مس هستند که برای نگهداری مایعاتی مانند آب استفاده می شوند. آنها می توانند شکل های مختلفی داشته باشند و اهداف متفاوتی داشته باشند. دلیل اینکه هنوز از مس در ساخت ظروف استفاده می شود به دلیل دوام و توانایی مس در استریل کردن هر چیزی است که با از بین بردن باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا به آن دست می زند.

امروزه از ظروف مسی عمدتاً برای آب آشامیدنی استفاده می شود، زیرا می توانند آن را استریل کرده، قلیایی کنند و یون های مفید مس را در آن آزاد کنند. هنگامی که برای نگهداری نوشیدنی‌های اسیدی (مانند کوکتل) استفاده می‌شود، این ظروف مسی را می‌توان با یک فلز غیر واکنش‌پذیر پوشاند تا از تشکیل نمک‌های مس سمی جلوگیری شود.

برای ذخیره آب از لیوان ها و لیوان های مسی آبخوری استفاده می شود. آنها نسبتا کوچک هستند و بنابراین در فرآیند ایجاد آب مس موثر نیستند. این به این دلیل است که اگر می‌خواهید به بهترین نتیجه برسید، باید آب را به مدت ۷ تا ۸ ساعت قبل از نوشیدن ذخیره کنید.

با این حال، آنها هنوز هم می توانند موثرتر از ظروف غیر مسی باشند، حتی اگر این منجر به انتشار حداقل یون های مس شود. بنابراین، این نوع ظروف مسی عمدتاً جنبه تزئینی دارد و در ترکیب با پارچ مسی به خوبی کار می کند.

وقتی صحبت از کوکتل یا سایر نوشیدنی‌های اسیدی (مانند آب لیمو) می‌شود، ظرف مسی باید با یک فلز غیر واکنشی پوشانده شود تا از انتشار نمک‌های مسی سمی جلوگیری شود.

پارچ مسی آب (یا کوزه مسی) موثرترین نوع ظرف مسی برای ذخیره آب است. این به این دلیل است که می تواند بیشترین مقدار آب را ذخیره کند و به طور کلی به اندازه ای است که نیازهای نوشیدنی شما را برای یک روز کامل تامین کند.