کیف چرم دست دوز

این یک کیف چرمی شایان ستایش است که کاملاً دست ساز از ابزار تا قدیمی و دوخت است. این یک هدیه عالی برای دختران یا زنان است، به خصوص که توسط خودتان ساخته شده است.

مدل های کیف چرم دست دوز شیک و جدید زنانه و مردانه

کیف چرم رودوشی

ابزار و مواد

چرم طبیعی دباغی شده گیاهی

چاقوی چرمی، منگنه چرمی، برش توری، سوزن توری، پرچ و دکمه گیر، جاسوئیچی چرم مردانه ست برای سخت افزار، پتک و مجموعه ای از تمبرهای ابزار، لبه برش، حلقه های D، ژل آنتیک، رنگ روغنی حرفه ای (فایبینگ)، کرم کارناوبا، مومیایی کردن ضد آب از هر نوع (من دوست دارم از Obenauf استفاده کنم)، روغن Neatsfoot، پشم گوسفند و حوله کاغذی.

الگوها

الگوها موجود است و سایز اصلی و آماده چاپ هستند. فایل مربوط به الگو را در رایانه خود بارگیری کنید و سپس با Adobe Reader باز کنید.

هر چاپگر خانگی این کار را انجام می دهد. شما باید گزینه “Tile large pages” را علامت بزنید تا در اندازه اصلی در مقیاس اصلی چاپ شود و گزینه “Cut marks” را انتخاب کنید. سپس قطعات چاپ شده را مونتاژ کرده و با چسب به هم بچسبانید و علائم برش را به هم وصل کنید. الگوها را از کاغذ برش دهید.

برش چرم

اول از همه باید الگو را به چرم منتقل کنیم. الگوها را روی چرم (سمت دانه چرم به سمت بالا) قرار دهید. برای ردیابی تمام خطوط از جمله علائم نصب سخت افزار و سوراخ های بندکشی از یک پیچ گرد تیز استفاده کنید. هنگام قرار دادن الگو سعی کنید تا حد امکان از فضای قابل اجرا روی چرم استفاده کنید تا ضایعات زیادی نداشته باشید. این چرم ایران گران است!

خرطومی را به عمق چرم فشار ندهید. فقط خطوط روشن برای ردیابی الگو ایجاد کنید. پس از ردیابی تمام خطوط، از یک چاقوی بسیار تیز یا قیچی چرم برای برش قطعات استفاده کنید.

مرکز پخش کیف چرم دست دوز زنانه

کیف چرم اصفهان

 

ویرایش شده:

یک سوال در نظرات مطرح شده است که آیا نیاز به ساخت یک گاست دو تکه است و پاسخ خیر است. اگر چرم به اندازه کافی دارید، می توانید چرم را به صورت یک تکه برش دهید (دو تکه الگو را کنار هم بگذارید و آنها را یک تکه کنید). گاست دو قسمتی برای صرفه جویی در مواد (چرم) انجام می شود.

آماده سازی قطعات

اکنون که تمام قطعات بریده شده اند باید سوراخ ها را برای سخت افزار و توری سوراخ کنید و قطعات چرمی را برای مراحل بعدی آماده کنید.

برای سوراخ های توری از پانچ با قطری به اندازه عرض توری شما استفاده کنید. اگر سوراخ‌ها بزرگ‌تر باشند توری شل می‌شود و کیف شما شل می‌شود و خیلی سریع از هم می‌پاشد. شما می خواهید توری در سوراخ ها محکم بنشیند. در این صورت ساخت و ساز بسیار محکم خواهد بود و برای همیشه ماندگار خواهد بود. خود پانچ باید تیز باشد. اگر همچنان در چرم بزی طرح دار گیر کرد از یک تکه موم زنبور عسل استفاده کنید. ابتدا موم را بکوبید و سپس چرم.

اگر می خواهید از یک پانچ انتهای بند یا فقط یک قیچی برای شکل دادن به انتهای بند استفاده کنید.

تمام لبه ها را اریب کنید تا صاف و زیبا به نظر برسند. از كوچكترين كوچكتري كه داريد استفاده كنيد (من از شماره 2 استفاده مي كنم). لبه ها را در تمام قسمت ها دور بزنید. از یک لبه منحنی مخصوص با سوراخ برای گوشه های سخت استفاده کنید (اگر دارید).