نمونه ای از بهترین بسته بندی با کارتن پلاست 6 میل برای مواد غذایی!

بسته بندی مقوایی به سبک آجری که برای کارتن ها استفاده می شود به عنوان بسته بندی سنتی آسپتیک مورد استفاده برای جعبه های آب میوه شناخته می شود.

مقوا معمولاً برای بسته بندی محصولات غذایی و آشامیدنی از جمله آب میوه، شیر و محصولات مصرف می شود. بسته بندی مقوا در انواع عرضه می شود.

مقوا سولفات سفید شده جامد (SBS) دارای حداقل 80 درصد خمیر چوب سفید شده بکر است اکثر نوشیدنی های شیروانی و آسپتیک از مقوای SBS تشکیل شده اند مقوای کرافت سفید پوشیده نشده (CUK) از حداقل 80 درصد خمیر چوب طبیعی سفید نشده تشکیل شده است.

کارتن های نوشیدنی بدون شیروانی و بسته بندی مواد غذایی منجمد مجموعه مقوای CUK هستند. مقوای بازیافتی پوشش داده شده برای بسته بندی مواد غذایی خشک، به عنوان مثال غلات و کراکر استفاده می شود.

همچنین، بسته‌های مقوایی با مواد مختلف پوشش داده می‌شوند تا چاپ و مانع بخار گاز/آب و خواص استحکام را بهبود بخشد. مواد پوشش شامل خاک رس کائولن و رزین های پلی اتیلن می باشد.

بسیاری از فناوری‌های مشابه که برای افزودن لایه‌های اضافی به مواد پلاستیکی استفاده می‌شوند، با استفاده از آن می‌شوند.

مقوا مواد اولیه برای تولید ظروف مانند کارتن پلاست 6 میل و لیوان های کاغذی است و از تخته های روکش دار بیشترین مقدار استفاده می شود. ضخامت مقواها 0.2 تا 1.0 میلی متر است و وزن هر سطح کاغذ خام از 120 تا 700 گرم بر متر مربع متغیر است.

کارتن

اگرچه مقوای کم وزن در یک لایه تشکیل می شود، مقوای ضخیم تر از ترکیب چند ورق کاغذ خام ساخته می شود.

برای بیشتر مقوا، تنوع ترکیب مواد خام برای هر لایه مزایایی را به همراه دارد. بنابراین، یک ساختار چند لایه ممکن است حتی برای تخته های نسبتاً کم وزن اتخاذ شود. جدول I انواع و ساختار مقواهای مورد استفاده برای کارتن را نشان می دهد.

مواد بسته بندی چند لایه قابل استفاده در مایکروویو/فر:
مقوا به صورت یک ماده دوگانه قابل استفاده در مایکروویو/فر به شکل سینی، بشقاب و کارتن موجود است.

مقوا معمولاً با یک خاک رس با اندازه ذرات ریز در یک طرف برای ایجاد براقیت سطح بالاتر و سطحی برای چاپ، همراه با یک پوشش اکستروژن از یک فیلم ساخته شده از PET یا در برخی موارد کوپلیمر 4 متلی پنتان-1 (TPX)). پلاستیک از ورود و نگه داشتن به مقوا مانع می کند.

پلاستیک های دیگر با روکش اکستروژن روی مقوا هستند، به ویژه LDPE و PP. با این حال، حداکثر دمای LDPE ~ 100 درجه سانتیگراد و ~ 130 سانتیگراد سانتیگراد برای پلی پروپیلن است که چنین موادی را برای استفاده در کوره نامناسب می کند.

پلی پروپیلن مقوای روکش شده برای بسته بندی های مایکروویو استفاده می شود، ممکن است مشکل بالقوه شدن PP در «نقاط داغ» وجود داشته باشد. سایر مواد قابل استفاده در مایکروویو/فرمانند CPET معمولاً از یک ساختار تک لایه هستند.