نام فرش 1000 شانه تراکم 3000 نگین مشهد در کتاب گینس ثبت شد

این فرش 1000 شانه تراکم 3000 نگین مشهد لوکس به عنوان یکی از اجزای لوکس در دکوراسیون های مدرن و امروزی استفاده می شود اما این بدان معنا نیست که نمی توان از آن در دکوراسیون کلاسیک استفاده کرد. اتفاقاً این فرش قابلیت تطبیق با انواع تزئینات را دارد. لازم به ذکر است که قیمت فرش ترک بسیار کمتر از فرش های تولید شده در ایران است.

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون منزل، هماهنگی مبلمان منزل از نظر رنگ و مد است. هماهنگی فرش با مبلمان و پرده باعث می شود خانه مجلل و جذاب به نظر برسد. فرش های ترکی انتخاب مناسبی برای تکمیل دکوراسیون منزل با سبک های مدرن و امروزی خواهند بود. از طرفی فرش های ایرانی با طرح های عربی و سنتی با رنگ های تیره انتخاب را در انتخاب بقیه مبلمان محدود می کنند.

ایران پس از چین، ترکیه، هند و بلژیک پنجمین صادرکننده فرش ماشینی در جهان است. حدود 75 درصد فرش های تولید شده در ایران مصرف داخلی و 25 درصد باقی مانده به بیش از 30 کشور جهان صادر می شود.

چین، افغانستان، پاکستان، عراق، آسیای میانه، سوئد، ژاپن، استرالیا و کانادا از مقاصد فرش تولید شده در ایران هستند. نکته ای که در بررسی جایگاه فرش ماشینی ایران باید مورد توجه قرار گیرد، فهرست مقاصد صادراتی ایران است.

برخی از مقاصد اصلی فرش ماشینی ایران کشورهایی مانند افغانستان، عراق و پاکستان است. اینها عمدتاً کشورهای جنگ زده یا کم خرید هستند و قالیچه هایی که به آنها صادر می شود قطعاً با نیازهای بازارهای جهانی متفاوت است.

همچنین بازارهایی مانند عراق و افغانستان از بازارهای تجاری پرریسکی هستند که ایران از حسن همجواری خود با آنها بهره می برد و توانسته بر بازارهای این کشورها تأثیر بگذارد.

ترکیه یکی از صادرکنندگان عمده فرش ماشینی در جهان است. ایالات متحده، عربستان سعودی، آلمان، عراق، لیبی، مصر، امارات متحده عربی، بریتانیا و اسرائیل مقاصد اصلی صادرات فرش ترکیه هستند.