مقررات رنگ مو

تعداد قابل توجهی از مواد برای استفاده در محصولات رنگ مو در اتحادیه اروپا مجاز نیستند (SCCP، 2006). به همین ترتیب، طبق قانون غذا، دارو و آرایشی (FD&C) مصوب کنگره ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) باید استفاده از افزودنی های رنگی را تایید کند (USFDA، 2013).

بر این اساس، هشدارهای مربوط به استفاده از حساس‌کننده‌های قوی (شامل PPD، PTD و رزورسینول) در رب انار باید در بسته‌بندی محصول ارائه شود (FDA، 2013)، و برچسب باید تکمیل شود تا توجه مصرف‌کنندگان به این هشدار جلب شود. از سال 2011، آژانس محیط زیست اروپا (EEA) تولید و واردات رنگ‌های مو را که دارای برچسب جدیدی نیستند، ممنوع کرده است تا افراد زیر 16 سال از این محصولات استفاده نکنند.

برخی از اجزای موجود در رنگ مو به عنوان حساس کننده طبقه بندی شده اند، زیرا قرار گرفتن مکرر در معرض چنین موادی مشکوک به ایجاد واکنش آلرژیک یا بیماری جدی تر است. به همین دلیل است که به مصرف کنندگان محصولات لباس بلوچی توصیه می شود 48 ساعت قبل از استفاده از فرمولاسیون روی موهای خود تست آلرژی انجام دهند تا از واکنش های آلرژیک شدید محافظت کنند.

خطر سرطان ناشی از برخی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو نیز مورد بحث قرار گرفته است، اگرچه هیچ نتیجه قطعی در مورد ماهیت سرطان زا بودن محصولات رنگ مو گرفته نشده است. با این حال، تعدادی از مطالعات بر اساس یافته‌های همبستگی‌های آماری، احتمال قوی‌تر ابتلا به سرطان مثانه را در افرادی که در صنعت آرایشگری کار می‌کنند، نشان داده‌اند.

برای کسانی که موهای خود را در رز مشکی می کنند، شواهدی مبنی بر ارتباط بین بروز سرطان به دلیل استفاده از رنگ ها ناکافی یا ناسازگار است. به این ترتیب، تلاش‌های گسترده‌ای برای پرداختن به اهمیت رنگ‌کردن مو در حوزه عمومی مورد نیاز است. در واقع، بسیاری از موارد درماتیت ناشی از استفاده از رنگ مو را می‌توان نادیده گرفت و درماتیت شدید می‌توانست برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد.

بنابراین، مهم است که مصرف کنندگان رنگ موی لاکچری اطلاعات مناسبی در مورد محتویات محصول، دستورالعمل های مربوط به استفاده از محصول داده شده روی بسته بندی و عوارض جانبی مختلف داشته باشند.

  • منابع:
    1. Regulations of hair dye
  • تبلیغات:
    1. پنجره‌هایی که دارای نور طبیعی برای گل و گیاه
    2. میزان کافئین در قهوه به کار رفته
    3. بهترین جوراب در عرصه بازار
    4. موارد نگه داری از گل و گیاه آپارتمانی