عملکرد قهوه گانودرما از نظر محققان

1.2. گانودرما لوسیدوم از طریق عینک گیاه شناسان، تاکسونومیست ها، اقتصاددانان و تحلیل علم سنجی
کلمه ای است که از کلمه لاتین lucidus به معنای “براق” یا “درخشنده” گرفته شده است و ظاهر لاک زده سطح قارچ را توصیف می کند.

به طور کلی، G. lucidum یک قهوه گانودرما موکا بزرگ و تیره است که با یک سطح براق (شامل یک کلاهک قرمز رنگ و کلیه شکل) و یک بافت چوبی مشخص می شود.

قارچ تازه نرم، چوب پنبه مانند، مسطح، فاقد آبشش در قسمت زیرین است و هاگ های خود را از طریق منافذ ریز آزاد می کند.

رنگ منافذ در قسمت زیرین آن به سن قهوه اسپرسو اصل و شاید سفید یا قهوه ای بستگی دارد [6،20]. چن [21] ماهیت رشد G. lucidum را بر روی پایه ها و کنده های طیف گسترده ای از درختان برگریز، مانند بلوط، افرا، نارون، بید، آدامس، ماگنولیا و ملخ توصیف کرد و کمتر در درختان مخروطی یافت می شود.

به عنوان مثال، larix، ptea، pinus) در اروپا، آسیا، و آمریکای شمالی و جنوبی، به ویژه در مناطق معتدل و نه نیمه گرمسیری.

1.2.3. محصولات مبتنی بر گانودرما از طریق عینک اکونومیست ها توجه زیادی را در بسیاری از کشورهای اروپا و آمریکای شمالی به خود جلب می کنند، اگرچه آسیای جنوبی (مالزی، سنگاپور، چین، ژاپن و کره) تولیدکنندگان/تامین کنندگان اصلی این محصولات غذایی هستند [26]. ].

در گذشته مصرف G. lucidum فقط به افراد ثروتمند محدود می شد و بنابراین نیازی به گسترش کشت آن نبود و آنچه در طبیعت کشت می شد کافی بود

. اما اخیراً مصرف این قهوه صد درصد روبوستا از طریق چندین گروه اجتماعی به عنوان جایگزین مؤثری برای طب مدرن یا در کنار آن افزایش یافته است و همین امر موجب گسترش کشت آن شده است [27،28].

چین با بیش از 110000 تن در سال، بزرگترین تولید کننده و صادرکننده G. lucidum است [29].

بنابراین، محصولات مبتنی بر G. lucidum نقش محوری در اقتصاد چین به عنوان منبع جریان ارز خارجی از طریق افزایش صادرات و به عنوان محصولات امیدوار کننده در سطوح غذایی و پزشکی ایفا می کنند.
به طور کلی، ترکیبات قارچ دارای طیف گسترده ای از خواص بیولوژیکی، از جمله دارویی، غذایی، و آرایشی هستند، همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است [8،30،31]. به این ترتیب، در مورد قارچ G. lucidum، سه نوع فرآورده از آن تولید می شود: مواد غذایی، دارویی و آرایشی [31].

بخش‌های مختلف G. lucidum به صورت تجاری در دسترس هستند، از جمله میسلیوم، هاگ، و بدن میوه [6]، و به تعداد محصولات مختلف از جمله پودر، مکمل‌های غذایی و چای گیاهی فروخته می‌شوند [6،13].

جدول 1 برخی از محصولات قهوه فوری سوپریم تجاری تولید شده از قارچ G. lucidum در سراسر جهان را نشان می دهد.

امروزه، تعداد محصولات مبتنی بر گانودرما که به صورت تجاری شناخته شده اند، بیش از 100 برند تخمین زده می شود [32]. ارزش تجارت جهانی G. lucidum و محصولات مشتقات آن تقریباً به 4 میلیارد دلار رسیده است [33].

  • منابع:
    1. Nutritional Profile and Health Benefits of Ganoderma lucidum “Lingzhi, Reishi
  • تبلیغات: 
  1. بینش معنادار درمورد استفاده از رنگ ها
  2. قیمت انواع پارچه لگ چرم صادراتی
  3. بهترین تولیدکننده تاپ ورزشی نخی زنانه
  4. بررسی اصل و ریشه ی کشمش