خوردن خرما مضافتی کیلویی سبب افت قند در مادران باردار می شود

محققان از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای کشف خواص سلامتی خرما مضافتی کیلویی استفاده می‌کنند که اهمیت ویژه‌ای برای مسلمانان در ماه مبارک رمضان دارد.

در حالی که به خوبی شناخته شده است که قندهای طبیعی موجود در میوه خرما آنها را به یک غذای ایده آل برای افطار تبدیل می کند، شاید کمتر شناخته شده این باشد که حاوی مقادیر زیادی فیتوکمیکال مواد شیمیایی گیاهی طبیعی است که می تواند کلسترول را کاهش داده و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

بیماری قلبی، و دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطانی، محافظت کننده عصبی و آنتی اکسیدانی از جمله مزایای دیگر است اکنون محققان WCM-Q که در زمینه نسبتاً جدید متابولومیک مطالعه جامع تحولات بیوشیمیایی در بدن انسان کار می‌کنند.

از تکنیک‌های پیشرفته برای تجزیه و تحلیل فیتوکمیکال‌های تقویت‌کننده سلامت موجود در دو نوع از محبوب‌ترین انواع خرمای منطقه استفاده می‌کنند: خالاهای مرطوب و قهوه ای مایل به قرمز، رایج در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر و معروف به ملکه خرما. و رقم دگلت نور محبوب در کشورهای شمال آفریقا مانند تونس و الجزایر.

محقق Sweety Mathew، متخصص پروژه WCM-Q در علوم و بهداشت مواد غذایی، توضیح داد: خرما سرشار از قند طبیعی است، بنابراین بسیاری از مردم فکر می کنند ممکن است برای آنها مفید نباشد. با این حال، این میوه های شیرین مملو از مواد مغذی فراوانی هستند که آنها را به یک میان وعده عالی در حد اعتدال تبدیل می کند.

خرما در درختان خرما به صورت خوشه های کوچک رشد می کند. واژه خرما از کلمه یونانی daktulos به معنای انگشتان گرفته شده است کشاورزان خرما را در پاییز و اوایل زمستان برداشت می کنند، بنابراین خرما معمولاً در این زمان از سال تازه ترین طعم را دارد با این حال، بسیاری از مردم خرمای خشک می خورند که می تواند برای مدت طولانی در ظرف در بسته باقی بماند.