حراج بی سابقه عسل در روسیه که توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب نمود!

عسل به عنوان یک محصول طبیعی در نظر گرفته می شود، زیرا زنبورها آن را از شهد گل ها می سازند و آن را در سلول های لانه زنبوری نگهداری می کنند.

این به دلیل طعم متمایز و ارزش غذایی بالای آن است، زیرا سرشار از بسیاری از مواد مغذی است که سلامت بدن را تقویت می کند.

از جمله؛ پتاسیم، روی ، آهن، کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی، علاوه بر خواص درمانی مهم آن است.

یکی از محصولات اصلی برای صادرات عسل در روسیه است که سالانه باعث سود آوری خوبی به کشور می شود.

ضد ویروس و ضد باکتری است عفونت‌ها، قارچ‌ها و تومورها، علاوه بر فعالیت آنتی‌اکسیدانی قوی به‌علاوه، یکی از قدیمی‌ترین درمان‌هایی است که برای بهبود زخم استفاده می‌شود.

همانطور که یونانیان در سال 50 پس از میلاد از آن برای درمان آفتاب سوختگی و التیام زخم ها استفاده می کردند، عسل در برخی صنایع مانند صابون سازی و لوازم آرایشی نیز استفاده می شود.

عسل

به آن رطوبت و رایحه معطر می بخشد انواع عسل عسل شامل انواع مختلفی از حدود 320 نوع مختلف از نظر رنگ، طعم و بو است،و رایج ترین آنها موارد زیر است.

عسل خام: رنگ تیره آن به دلیل داشتن عناصر اضافی متمایز می شود، زیرا تحت فرآیندهای فراوری یا پاستوریزاسیون قرار نمی گیرد، بلکه مستقیماً از لانه زنبوری گرفته می شود و از برخی ناخالصی های متصل به آن پاک می شود.

مانند موم زنبور عسل ، گرده (به انگلیسی: Pollen) و بخش هایی از زنبورهای مرده، و شایان ذکر است که خوردن آن برای همه گروه های سنی به جز برای نوزادان زیر 12 ماه بی خطر تلقی می شود.

از آنجایی که مصرف انواع عسل آنها سلامت آنها را به خطر می اندازد، به دلیل این واقعیت که سیستم گوارش آنها برای مبارزه با باکتری های موجود در عسل که به باکتری کلستریدیوم بوتولینوم معروف است.

با رشد و تکثیر آن در روده کودک، باعث ایجاد بیماری بوتولیسم نوزادی می شود.

عسل پاستوریزه: یا عسل معمولی که در اثر قرار گرفتن در فرآیند پاستوریزه شدن از نظر خواص با عسل خام متفاوت است زیرا اعتقاد بر این است که با حذف آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک از ارزش غذایی آن می کاهد. از طرفی درمان عسل به این صورت ظاهر کلی آن را بهتر می کند.

به طوری که خالص‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسد و همچنین با از بین بردن سلول‌های مخمر طعم آن را بهبود می‌بخشد و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد و برخلاف عسل خام، عسل پاستوریزه می‌تواند حاوی برخی مواد افزودنی غذایی از جمله شیرین‌کننده‌ها باشد.

شربت ذرت با فروکتوز بالا یا HFCS و شربت برنج قهوه ای. عسل مانوکا : (به انگلیسی Manuka honey) که توسط زنبورهایی که از گل‌های درخت چای (Leptospermum scoparium) تغذیه می‌کنند، تهیه می‌شود که به آن بوته مانوکا نیز می‌گویند و با فواید سلامتی متمایزش از انواع دیگر متمایز می‌شود.