تخصص تولید و عرضه لباس

مرزها و شکستن موانع عناصر ذاتی هر حرفه خلاق هستند.

تمام مدارسی که رشته‌ها و تخصص‌های مد را ارائه می‌دهند که در اینجا تحلیل می‌شوند، نمایه هنری دارند. از این رو، رشد خلاقیت، مهارت های هنری و حساسیت به طور طبیعی جنبه های اساسی فلسفه تدریس و آموزش آنهاست.

دانش آموزان با چالش های خلاقانه لازم برای توسعه حرفه ای و هنری خود مواجه می شوند و تشویق می شوند تا به دنبال الهامات جدید باشند، که ممکن است شامل ارجاعاتی به پایداری مد باشد.
طرح‌های مد تولید شده در نتیجه این آزمایش‌ها و کاوش‌های هنری در طول دوره مورد مطالعه، عمدتاً پروژه‌های لباس مجلسی شیک بودند، گاهی اوقات نیز لباس‌های منحصربه‌فرد و اصیل برای افرادی که می‌خواهند برجسته باشند، و می‌خواهند دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

در ایجاد طرح‌ها، روش‌های مختلفی برای محدود کردن استفاده از مواد (بازیافت، چرخه‌سازی، و ساختارشکنی) نه تنها به‌عنوان راهی برای صرفه‌جویی در فرآیند خلاقانه (هزینه کمتر مواد) بلکه عمداً به‌عنوان یک فعالیت هنری با مفهوم زیست‌محیطی برجسته به کار گرفته شد.

همانطور که یکی از معلمان اشاره کرد، “برای من، یک راه مورد علاقه برای ادای احترام به محیط زیست هر بار بازیافت بی پایان موادی است که از قبل داریم و قبلاً تولید شده اند” (I1).
4.1.1. استفاده مجدد خلاقانه از منسوجات و مواد دیگر
بسیاری از طرح‌ها شامل استفاده مجدد از چرم و جین طبیعی بود (به عنوان مثال، پروژه‌های دانش‌آموزان در UAP در پوزنان و MSKPU در ورشو).

یکی از پرسود ترین نوع تجارت در جهان خرید و فروش جیوه قرمز می باشد و از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

استفاده مجدد و بازیافت منسوجات و سایر مواد در طراحی مد به عنوان وسیله ای به دانشجویان ارائه شد که از طریق آن طراح مد می تواند نگرانی و مسئولیت خود را نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست (از جمله احترام به حیوانات) ابراز کند.

دور ریختن مواد پس از استفاده از آنها تنها یک بار به عنوان یک فقدان اخلاقی «دوگانه» در صنعت مد تلقی می‌شود که در حال حاضر از محیط طبیعی برای تهیه چرم، خز و ابریشم طبیعی استفاده می‌کند.

به دانش‌آموزان نشان داده می‌شود که مواد استفاده‌شده که به نوعی تحلیل رفته، فرسوده یا پاره شده‌اند، می‌توانند جایگزین بسیار جالب‌تری برای تلاش‌های خلاقانه نسبت به موارد جدید باشند (مانند منسوجات کم‌رنگ، I2).

آنها تشویق می شوند که به استفاده های غیر متعارف و خارج از جعبه برای مواد فکر کنند (به عنوان مثال، ایجاد خز مصنوعی از نخ های باز شده به عنوان یک فرآیند زمان بر که امکان ایجاد یک جایگزین برای مواد غیراخلاقی را فراهم می کند) (I1) .
کلاس‌های ساختارشکنی راهی برای توسعه خلاقیت دانش‌آموزان است که الهام‌بخش آن‌ها می‌شود تا نسبت به رویکردهای غیر استاندارد نسبت به لباس‌هایی که قبلاً تولید شده‌اند، بپذیرند.

شما می توانید برای اطلاع از نحوه دریافت وام و ثبت نام وام اشتغال کمیته امداد به سایت مرکزی این مجموعه مراجعه نمایید.

آنها تشویق شدند تا راه‌حل‌هایی برای چالش‌های طراحی مانند تبدیل لباس‌های مردانه کلاسیک (کت و شلوار، کت، پیراهن، یا ژاکت‌های سیگاری) به لباس‌های زنانه بیابند (یک نمونه طرحی برای لباسی بود که از 20 پیراهن مردانه در FS در پوزنان ایجاد شد). وظایف مشابهی به دانشجویان CSAFD در کراکوف و AFAW و VIAMODA در ورشو داده شد.

یکی از جنبه‌های مهم این وظایف نه تنها توسعه مهارت‌های فنی خاص در طراحان مد آینده یا شکستن موانع خلاقانه، بلکه القای رویکردی به طراحی مد به عنوان فرآیندی است که نیاز به تأمل، صبر و تلاش دارد (I1).
راه دیگری برای معرفی موضوع بازیافت مواد در آموزش مد، گسترش کاتالوگ است.

از این رو شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت آراد برندینگ مراجعه نمایید.

  • منابع:
    1. Fashion Design Education and Sustainability: Towards an Equilibrium between Craftsmanship and Artistic 
  • تبلیغات: 
    1. کوسن ها و ماهیت زیبایی شناسی در مبل
    2. مرکز فروش تاپ ورزشی زنانه به صورت عمده
    3. خرید بهترین پارچه لگ طرح دار کیلویی
    4. با محصولات باغ خود مولتی میلیارد شوید