تبدیل سرویس خواب به کمد دیواری

دانشمندان از گزارش غذا برای محاسبه میزان کالری دریافتی هر فرد استفاده کردند. این تیم همچنین قد و وزن همه را اندازه گیری کرد. این برای محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI هر سرباز مورد استفاده قرار گرفت. BMI ابزاری است که دانشمندان برای ارزیابی کمبود یا اضافه وزن فردی از آن استفاده می کنند.

تیم ماهر متوجه شد که سرویس خواب مدرن از تولید به مصرف بسیار سریع و با قیمت بسیار مناسب به دست مشتری می رسد.

عادات خواب به چهار گروه مختلف تقسیم می شود. بعضی از بچه ها زود می خوابیدند و زود بیدار می شدند. برخی زود به رختخواب می رفتند و دیر بیدار می شدند.

آنها بیشترین خواب را داشتند. گروه سوم دیر به رختخواب رفتند و زود بیدار شدند. آنها حداقل می خوابیدند. گروه آخر دیر به رختخواب رفتند و دیر بیدار شدند.

بچه‌هایی که کمتر می‌خوابیدند، BMI بالاتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند. و آنهایی که بیشتر خوابیده بودند کمترین BMI را داشتند، به این معنی که لاغرتر بودند. یافته‌ها با نتایج مطالعات دیگر مطابقت داشت – اینکه افرادی که بیشتر می‌خوابند، وزن کمتری دارند.

این هنوز نشان نمی دهد که تفاوت خواب باعث تفاوت وزن شده است. اما در این مطالعه، تیم تحقیقاتی یک نتیجه عجیب دیگر را کشف کردند.

دو گروهی که هر شب مقدار متوسطی می خوابیدند، کالری یکسانی مصرف کردند. با این حال، کسانی که دیر به رختخواب رفته بودند، BMI بسیار بالاتری داشتند. چه چیزی می تواند آن را توضیح دهد؟

ماهر فکر کرد شاید دلیل آن میان وعده های آخر شب باشد. او خاطرنشان می کند که دانش آموزانی که دیر به رختخواب می رفتند، بیشتر غذاهایی می خوردند که دارای مواد مغذی کم و چربی، قند و نمک بالا بودند.

حتی اگر غذایی که می‌خوردند به همان میزان کالری بچه‌هایی بود که زود به رختخواب می‌رفتند، نوع و زمان دریافت این کالری‌ها ممکن بود تفاوتی ایجاد کند.

ماهر می‌گوید خستگی «مردم را وادار می‌کند بیشتر به غذاهای چرب و شیرین میل کنند». این چیزی است که در تحقیقات دیگر سنجیده شده است. بنابراین این امکان وجود دارد که خواب کمتر – یا منتظر ماندن تا پاسی از شب برای این خواب – منجر به انتخاب‌های غذایی ضعیف‌تر شود.

نوجوانان جغد شب نیز تمایل به فعالیت کمتری دارند. ماهر می‌گوید: در یک مطالعه مرتبط، «ما دریافتیم که شرکت‌کنندگانی که دیر به رختخواب می‌رفتند، تقریباً یک ساعت در روز بیشتر از صفحه نمایش استفاده می‌کردند». وقتی نوجوانان مشغول بازی هستند، نشسته اند. این بدان معناست که آنها نسبت به همسالان فعال تر خود کالری کمتری می سوزانند.

 

  • منابع:
    1. Don’t snooze on getting enough sleep