تاریخچه باورنکردنی چرم

چرم ماده ای باورنکردنی است که در طول تاریخ برای لباس و ابزار استفاده شده است. فرآیندهای اولیه ای که برای ساختن چرم و صنایع دستی با آن استفاده می شد، بسیار شبیه به برخی از مواردی است که امروزه نیز استفاده می شود. تاریخچه چرم و صنایع دستی چرم پیوندهای بسیار نزدیکی با مردم سراسر جهان دارد.

تاریخچه چرم حدود 400000 سال پیش در Hoxne انگلستان آغاز شد. تکامل آن را می توان در سراسر جهان و از طریق عصر حجر، عصر برنز، عصر آهن، دوران باستان، قرون وسطی، رنسانس، انقلاب صنعتی و در دوران مدرن ردیابی کرد.

عرضه کننده چرم برای چرم دوزی در بازار خرید سراسر کشور - چرم ما

کیف و کفش چرم

در طول هر دوره ای از تاریخ، فرهنگ های سراسر جهان کاربردهای ارزشمندی برای چرم در زندگی روزمره خود پیدا کرده اند.

چرم هزاران سال است که به عنوان یک ماده محافظ و مفید استفاده می شود. انسان غالباً تا آنجا که ممکن است از قسمت های مختلف حیوانات برای بقا و ایجاد ابزارهایی برای زندگی راحت تر و بهتر استفاده کرده است. به عنوان مثال، کیف کفش‌ چرم امکان پیاده‌روی و کاوش را آسان‌تر می‌کنند.

وقتی حیوانات به اندازه کافی بزرگ باشند، پوست آنها می تواند به لباس تبدیل شود. در آب و هوای سردتر، خز بالای چرم گرمای بسیار خوبی ایجاد می کرد. در آب و هوای گرم تر، از پوست می توان برای سایه و خنک ماندن استفاده کرد. صنایع دستی چرمی عمدتاً حول محور عملکرد بود.

با تکامل انسان و ایجاد جوامع، استفاده از چرم نیز افزایش یافت. کاربردهای آن به زره های چرمی، چکمه ها، کیف ها، چادرها، سطوح نوشتاری، مهارها و جواهرات تبدیل می شود. در برخی از فرهنگ ها چرم به عنوان نمادی از مقام عالی دیده می شد. صنایع دستی چرمی هم به عملکرد و هم جذابیت بصری تبدیل می شد.

چرم گیاهی، دوستدار طبیعت و حافظ سلامتی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

تکامل چرم

علاوه بر این، با گذشت زمان، چرم به یک عنصر اصلی در زندگی همه تبدیل شد. تولید انبوه کفش های چرمی، کیف چرم دو رنگ دستکش، ژاکت، کیف و لوازم جانبی به طور گسترده در دسترس قرار گرفت. صنایع چرم اکنون به یک صنعت تمام عیار تبدیل شده بود. این کشور دارای یک زنجیره تامین جهانی برای مواد خام بود و تعداد زیادی از مصرف کنندگان بین المللی به همان اندازه مشتاق خرید و استفاده از کالاهای چرمی بودند.

تقاضا به حدی زیاد است که حتی چرم های مصنوعی، مواد چرم مصنوعی ساخته شده از پلاستیک و سایر ترکیبات، برای پاسخگویی به تقاضا محبوب می شوند. آنها همچنین به عنوان گزینه های ارزان تر و دوستدار حیوانات برای تامین چرم عمل می کنند.

مواد کمی از این مدت در اطراف وجود داشته است و به طور گسترده ای به عنوان چرم استفاده می شود. دیدن این که چگونه این صنعت در طول زمان تکامل یافته است، و یادگیری اینکه چقدر از روزهای اولیه دور شده است، باورنکردنی است.