با مصرف بادام درختی شیرین از معده درد در امان باشید

سه نوع شاخساره بر اساس زمان و طول ساقه‌های 2 ساله رشد می‌کنند: شاخه‌های پرلپتیک یا «تأخیر‌دار» که از مریستم‌های زیر بغل پس از یک دوره خواب نشات می‌گیرند.

بادام درختی شیرین که از انواع بادام های خوشمزه و مقوی می باشد شاخساره های سیلیپتیک یا “جانب فوری” که بلافاصله پس از شروع آنها از مریستم های زیر بغل کشیده می شوند بدون هیچ دوره استراحت مشخصی و خارهایی که شاخه های پرولپتیک با کمترین ازدیاد طول میانگره ها هستند و نوع شاخه میوه دار اصلی در درختان بادام بالغ را تشکیل می دهند.

خارها تا شش جوانه گلی جانبی تولید می کنند و معمولاً برای 3 تا 5 سال زنده می مانند. انشعاب سیلپتیک اکثر ارقام بادام در کالیفرنیا متوسط است و از نظر تجاری مطلوب در نظر گرفته می شود.

این انشعاب متوسط امکان معماری درخت باز را فراهم می کند و فرصت هایی را برای نوسازی چوب میوه بدون سایه بیش از حد سایبان داخلی فراهم می کند.هاله و همکاران (1978) طرحی را برای توصیف معماری شاخه و درخت درختان استوایی ایجاد کرد که برای بسیاری از گونه های درختان گرمسیری و معتدل به کار رفته است.

این تجزیه و تحلیل ها به شناسایی الگوهای انشعاب تعیین شده ژنتیکی درگیر در ساخت گیاهان کمک کرده است. این منجر به مطالعات الگوهای انشعاب با استفاده از مدل های تصادفی، به ویژه در سیب شد.

به طور خاص، مدل‌های نیمه مارکوف پنهان برای توصیف سازمان‌دهی سرنوشت‌های مریستم جانبی در نواحی متوالی در امتداد شاخه‌ها، که در آن هر ناحیه دارای ترکیب مشخصی از انواع مشاهده‌ای مانند شاخه‌ها، خارها، گره‌های کور یا موارد دیگر است، استفاده شده است.

این مطالعات انشعاب معمولاً پس از دومین فصل رشد رشد ساقه، پس از رشد شاخه های سیلیپتیک و پرولپتیک انجام می شود در تحقیق حاضر، سه رقم بادام که دارای معماری درختی متفاوت توصیف شده‌اند، برای تجزیه و تحلیل الگوی شاخه‌ها با استفاده از مدل‌های نیمه مارکوف پنهان انتخاب شدند. “Nonpareil” مهمترین رقم در کالیفرنیا است .