با استفاده از نقل مشکل گشا در منزل یک شربت دلچسب درست نمایید!

آب نبات از چه چیزی ساخته شده است؟
ماده اصلی بیشتر آب نبات ها شکر است شکر یک اصطلاح کلی است که برای توصیف دسته ای از مولکول ها استفاده می شود که شامل ساکارز، فروکتوز و گلوکز است.

کارامل چگونه درست می شود؟
به طور کلی اولین قدم در ساخت اکثر آب نبات ها حل کردن شکر در آب جوش است این یک شربت قند تشکیل می دهد که وقتی از مشعل خارج می شود می تواند خنک شود.

اگر به دنبال حل گرفتاریهای خود هستید حتما از نقل مشکل گشا بدین منظور استفاده نمایید.

با این حال، نحوه سرد شدن شربت، نوع کارامل تولید شده را تعیین می کند به عنوان مثال، آب نبات سخت با اجازه دادن به شربت شکر برای چند روز خنک می شود، در حالی که آب نبات های نرم نیاز به هم زدن مداوم شربت خنک کننده دارند تا کریستال های شکر تشکیل شده کوچک بمانند.

نقل

انواع شیمیایی قند:
دو دسته اصلی آب نبات، کریستالی و غیر کریستالی، حاصل آرایش مولکول های ساکارز در آب نبات است.

آب نبات کریستالی:
آب نبات های کریستالی، مانند آب نبات نرم و فوندانت، تمایل به غلظت قند کمتری نسبت به آب نبات های غیر کریستالی دارند و ممکن است حاوی کریستال های ریز و ریز ساکارز باشند.

کارامل نرم با حرارت دادن شکر و آب تا دمای بالاتر از نقطه جوش آب که 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) است به دست می آید آب نبات ساز شربت را روی سینی می ریزد تا سریعتر خنک شود.

این روش از تشکیل یک کریستال بزرگ توسط مولکول های ساکارز جلوگیری می کند هنگامی که تا دمای 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت) خنک شد، شربت هم زده و خراشیده می شود و کریستال های زیادی در یک زمان تشکیل می شود.

ادامه هم زدن به مولکول‌های ساکارز کمک می‌کند در بین دانه‌های کریستال پخش شده و به آن‌ها متصل شوند این به کوچک نگه داشتن اندازه کریستال ها کمک می کند و بافت شیری آب نبات نرم را ایجاد می کند.