اثر ضد سرطانی انواع سیر

 

بسیاری از مطالعات in vitro و in vivo اثرات احتمالی پیشگیری از سرطان فرآورده‌های سیر و ترکیبات مربوطه را پیشنهاد کرده‌اند. سیر حاوی تعداد زیادی ترکیبات فعال زیستی قوی با خواص ضد سرطانی است که عمدتاً مشتقات آلیل سولفید هستند.

گزارش شده است که مشتقات مختلف سیر تعداد فزاینده ای از مکانیسم های مولکولی را در سرطان زایی تعدیل می کنند، مانند تشکیل ترکیب اضافی DNA، جهش زایی، مهار رادیکال های آزاد، تکثیر و تمایز سلولی و همچنین رگ زایی.

شما می توانید با در نظر گرفتن قیمت خرید سیر تازه شمال این نوع از محصول را به راحتی برای خود خریداری نمایید.

سرعت رشد سلول های سرطانی توسط سیر کاهش می یابد، با محاصره چرخه سلولی که در فاز G2/M رخ می دهد.

در سال 1990، مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده، برنامه غذایی طراحان را برای تعیین اینکه کدام غذاها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند، آغاز کرد.

آنها به این نتیجه رسیدند که سیر ممکن است قوی ترین ماده غذایی با خواص پیشگیری از سرطان باشد سیر دارای انواع اثرات ضد تومور، از جمله مهار رشد سلول های تومور و اثرات شیمیایی پیشگیری کننده است.

در جوندگان گزارش شده است که سیر و ترکیبات آن از رشد تومورهای ناشی از شیمیایی در کبد، پروستات  جلوگیری می کنند.

مثانه ، غده پستانی، مری، ریه ، پوست ، و معده  در هر دو مطالعات جوندگان و انسان. دی آلیل تری سولفید (DATS)، یک ترکیب ارگانوسولفور جدا شده از سیر، فعالیت ضد سرطانی هم در تحقیقات in vitro و هم in vivo نشان داده است.

سمیت سلولی DATS نسبت به سلول های اپیتلیال پروستات در مقایسه با سلول های سرطانی PC-3 کاهش می یابد.

مکانیسم‌های ضد سرطانی احتمالی سیر و ترکیبات آن می‌تواند شامل مهار فعال‌سازی سرطان‌زا باشد.

، افزایش سم‌زدایی، دفع محافظت از DNA از مواد سرطان زا فعال شده. علاوه بر این، DATS توده تومور و تعداد سلول های میتوزی را در تومورها کاهش داد.

DATS باعث کاهش میتوز در تومورها، کاهش فعالیت هیستون داستیلاز، افزایش استیلاسیون H3 و H4، مهار پیشرفت چرخه سلولی و کاهش نشانگرهای پروتومور شد (Wallace et al. .، . مشخص شده است که اجزای سیر اتصال کووالانسی مواد سرطان‌زا به DNA را مسدود می‌کنند، تجزیه مواد سرطان‌زا را افزایش می‌دهند، دارای خواص آنتی اکسیدانی و مهار رادیکال‌های آزاد هستند و تکثیر سلولی، آپوپتوز و پاسخ‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند.

از این لحاظ می توان قیمت سیر تازه طارم تضمینی با مراجعه به مراکز فروش این محصول دانست و خرید نمود.

آجون، یک ترکیب غنی از گوگرد محلول در روغن پایدار و ترکیب طبیعی مشتق شده از سیر، نشان داده شده است که علاوه بر سایر سلول های خونی بیماران لوسمی، باعث القای آپوپتوز در سلول های لوسمی می شود.

آجون از طریق تحریک تولید پراکسید، فعال سازی فعالیت شبه کاسپاز 3 و کاسپاز 8، آپوپتوز را در سلول های لوسمی انسانی القا کرد. سیر اثر اسید ایکوزاپنتانوئیک، یک سرکوب کننده سرطان سینه را هم افزایی می کند و با اثر اسید لینولئیک، تقویت کننده سرطان سینه، مخالفت می کند.

  • منابع:
    1. Garlic: a review of potential therapeutic effects
  • تبلیغات: 
  1. قیمت پودر هویج خانگی
  2. قیمت صندلی تاشو پلاستیکی کودک
  3. قیمت آلوچه خشک ترش مزمز
  4. قیمت کیف زنانه مجلسی بزرگ